تعلم اللغة الهولنديةتعلم الهولندية بالفيديو

قصة هولندية ممتعة مترجمة باللغة الهولندية

مستوى A2 _ A1 Dutch story

قصة هولندية ممتعة مترجمة باللغة الهولندية

كما تعلم قراءة القصص تساعدك على توسيع المفردات وتعزز فهمك لقواعد اللغة الهولندية. ستتعرف على تراكيب جديدة وتعبيرات مفيدة، مما يعزز قدرتك على التواصل والتعبير بشكل أفضل. فقصص الأطفال والقصص القصيرة تساعد على تحسين مهارات الاستيعاب والتركيز. ستتعلم كيفية متابعة الأحداث وفهم تسلسل القصة والشخصيات المختلفة.

قصة باللغة الهولندية

Er was eens een klein meisje genaamd Lisa. Ze woonde in een rustig dorpje aan de rand van het bos. Elke dag speelde Lisa buiten en verkende ze de natuur. Op een dag ontdekte ze een magische sleutel in het gras. Ze vroeg zich af waar de sleutel naartoe zou kunnen leiden.

Lisa besloot de sleutel te proberen in het oude slot van een verlaten huis in de buurt. Ze draaide de sleutel om en plotseling begon het huis te trillen en te schudden. Toen de trillingen stopten, opende de deur zich langzaam. Lisa was verbaasd en liep voorzichtig naar binnen.

Binnenin ontdekte Lisa een betoverende wereld vol kleurrijke wezens en magie. Ze ontmoette pratende dieren en vriendelijke elfjes. Ze leerde spreuken en hielp bij het oplossen van problemen in de betoverde wereld.

Na een tijdje besloot Lisa dat het tijd was om terug naar huis te gaan. Ze bedankte haar nieuwe vrienden en keerde terug naar het oude huis. Ze draaide de sleutel om in het slot en het huis begon opnieuw te trillen. Toen de trillingen stopten, was alles weer normaal.

Lisa besefte dat ze een onvergetelijk avontuur had meegemaakt. Hoewel ze haar nieuwe vrienden zou missen, was ze blij dat ze haar eigen wereld had om naar terug te keren. Ze bewaarde de sleutel als een speciale herinnering aan haar magische reis.

ترجمة القصة إلى العربية 

تعيش ليزا، فتاة صغيرة، في قرية هادئة على حافة الغابة. كما كانت تلعب ليزا في الخارج وتستكشف الطبيعة يوميًا. في يوم من الأيام، اكتشفت مفتاحًا سحريًا في العشب. فتساءلت ليزا إلى أين يمكن أن يؤدي هذا المفتاح.

كما قررت ليزا أن تجرب المفتاح في القفل القديم لمنزل مهجور في الجوار. قامت بتدوير المفتاح وبدأ المنزل فجأة يهتز كما ويتأرجح. عندما توقفت الاهتزازات، فتحت الباب ببطء. كما كانت ليزا مندهشة ودخلت بحذر.

وجدت ليزا داخل المنزل عالمًا ساحرًا مليئًا بالكائنات الملونة والسحر. التقت بحيوانات تتكلم وجنيات ودية. تعلمت الأقوال السحرية وساعدت في حل المشاكل في العالم المسحور.

بعد فترة من الوقت، قررت ليزا أن الوقت قد حان للعودة إلى المنزل. شكرت أصدقائها الجدد وعادت إلى المنزل القديم. قامت بتدوير المفتاح في القفل وبدأ المنزل مرة أخرى يهتز. عندما توقفت الاهتزازات، عادت الأمور إلى طبيعتها.أدركت ليزا أنها عاشت مغامرة لا تنسى. على الرغم من أنها ستفتقد أصدقائها الجدد، إلا أنها سعيدة لأن لديها عالمها الخاص للعودة إليه. احتفظت ليزا بالمفتاح كذكرى خاصة لرحلتها السحرية.

مستوى A2 _ A1 Dutch story

 

دروس ذات صلة